سه شنبه 28 فروردين 1403 - 7 نوامبر 781
آموزش GIS در تبریز

آموزش GIS در تبریز : 
آموزش GIS در تبریز

GIS اطلاعاتی  از جغرافیا هست که به صورت لایه به لایه توسط سخت افزار ها ، نرم افزار ها و منابع انسانی و مهندسی تجزیه و تحلیل میشود. و در کلیه اطلاعات جغرافیایی از آن استفاده میشود.
در چنین سیستمی مهندسین میتوانند  به دلخواه لایه های مورد نظر خود ر ا کنار هم دیگر بسته به نیازشان قرار دهند. و در هر منطقه یا کشور بسته به نیازشان از آن استفاده نمایند. به عنوان مثال برای بررسی اطلاعات زیست محیطی ، برنامه ریزی شهری و شهرداری ( برسی نرمی و سفتی زمین ) خدمات ایمنی شهری ، مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری ، مدیریت ناوگان ، تهیه نقشه های پایه ، مدیریت کاربری اراضی ، خدمات بانکی ، خدمات پستی ، مطالعات جمعیتی ، مدیریت تاسیسات شهری ( آب ، برق ، گاز ، فاضلاب ) .
آموزش GIS در تبریز

GIS در کشاورزی : 

به عنوان مثال کشاورزی را در نظر بگیرید که میخواهد در یک منطقه بسیار بزرگی شروع به کشت و کشاورزی کند. در مرحله اول توسط علم GIS نقشه هایی از ناهمواری های زمین و جنس خاک تهیه میکند و در مرحله بعدی تا حد امکان سعی میکند عملیات شخم زنی مطابق با ناهمواری های زمین انجام شود.
آموزش GIS  در کشاوریزی
در قدم بعدی عملیات بذر افشانی را با توجه با ساختار زمین انجام میدهد که در این مرحله گاهی با توجه به اطلاعات زمین ، پخش بذر به صورت متفاوتی در هر منطقه صورت میگیرد. نقشه این عملیات هم به تفکیک سیستم GIS اضافه میشود.
در مرحله نهایی آفت زدگی محصول ، سم زدایی و میزان برداشت محصول ، و بهره وری هر کدام به سیستم GIS اضافه میشود.
حال کافی هست این عملیات را چندین بار انجام دهید. شما اکنون سیستمی خواهید داشت که با قرار دادن نقشه های مختلف و مشخص نمودن میزان بهره وری در سال آینده ، عملیات بذر افشانی را در موقعیت های خاصی را انجام دهید که بیشتری بهره وری را داشته باشید.
gIS در کشاورزی

GIS در ناوگان :

GIS در ناوگان نیز کاربرد بسیار زیاد و تاثیر گذاری دارد. با ساخت نقشه GIS از یک منطقه شهر ، تعداد کوچه ها ، و تعداد پلاک های هر خانه و طبقه های موجود در آن ، شهرداری میتواند برای سیستم زباله و ماشین های زباله بهتر تصمیم بگیرد و در برخی از منطقه ها ماشین های خود را افزایش دهد. یا به کمک همین اطلاعات برای پخش مواد غذایی و فروشگاه ها و سوپر مارکت ها ، نسبت به نیاز محله اقدام کند.

 مجتمع فنی کلیک نو دوره های آموزشی نرم افزار ARCGIS  را در شهر تبریز برگزار میکند. این آموزش ها توسط اساتید برجسته برگزار میشوند. و در اتمام دوره مدرک بین المللی GIS از طرف سازمان فنی حرفه ای کشور به کار آموزان ارائه میشود. 
برای اطلاعات بیشتر راجع به دوره با شماره زیر تماس بگیرید
04133377474
آدرس : تبریز-خیابان آزادی - نرسیده به زیر گذر مارالان ( از سمت آبرسان ) مجتمع فنی کلیک نو

نوشته شده در   چهارشنبه 2 آذر 1401  ساعت  04   توسط   المیرا حاتمی