پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 - 16 نوامبر 781
آموزش سالیدورک در تبریز (SOLIDWORKS)

معرفی نرم افزار سالیدورک + نحوه یادگیری این SOLIDWORKS: 

 یک نرم افزار CAD با قابلیت های ویژه ای هست که توسط شرکت فرانسوی داسو سیستمز ساخته شده و تا امروز در حال توسعه و پیشرفت هست. امروزه بیش از 1/3 میلیون تکنسین و مهندس در بیش از 130/000 شرکت از این نرم افزار در حال استفاده هستند.

رقیب اصلی این نرم افزار شرکت autodesk محصول کشور آمریکاست که با ساخت نرم افزار اتوکد autocad  و برخی نرم افزار های جانبی مانند مکانیکال دسکتاپ ، اتودسک اینورتر سهم دیگری از بازار نرم افزای های cad را همراه با سالیدورک گرفته هست.آموزش سالیدورک در تبریز

سالیدورک ( solidworks ) :

با نرم افزار سالید به راحتی میتوان نقشه های دو بعدی را طراحی کرد. و بدون نیاز به درگیری با محاسبات و ریاضیات نقشه کشی آن را به مدل سه بعدی تبدیل نمود و اندازه را در سه جهت استخراج کرد. این نرم افزار تجهیزات و ابزارهای بسیار پیشرفته ای را برای انواع کارها مانند مدل سازی ، ورق کاری ، جوشکاری ، ریخته گری ، قالب سازی ، تزریق پلاستیک ، تحلیل تنش و مدلسازی رفتار و مقاومت قطعات را تحت بارگزاری های مختلف ،دراختیار کاربران و مهندسین میگذارد. 

سه ویژگی نرم افزار سالیدورکس :

سهولت کاربری در مقایسه با سایر نرم افزار های CAD : ( این مورد باعث میشود که یادگیری این نرم افزار آسان و در مدت زمان کم تری صورت بگیرد )
سرعت بالا نسبت به سایر نرم افزار های CAD : ( طراحی و کد نویسی نرم افزار سالید در بهترین صورت انجام گرفته و از گرافیک و رم و CPU بصورت ایده آل استفاده میکند . به همین دلیل دارای سرعت بالاتری از نرم افزار های CAD دیگری مانند AUTOCAD دارد که این یک ویژگی و برتری دیگر سالیدورکز نسبت به اتوکد می باشد. **برای مطالعه ویژگی های اتوکد اینجا کلیک کنید .**
قابلیت ارتباط با تمامی نرم افزار های ماشین کاری و نرم افزار های تحلیل : ( ماشین کاری : پاورمیل POWERMILL و MASTER CAM ، EDGECAM و ..) ( تحلیل : ANSYS , COSMOS , ABAQUS ,ADAMS و... )

سایر ویژگی های سالیدورک : 

 امکان معادله نویسی بین پارامتر ها و اندازه های مختلف در مدل(EQUATION)
 امکان استفاده از جداول طراحی ( DESIGN Table ) برای ارتباط بین اندازه ها و معادلات در excel
      امکان ایجاد نمای انفجاری و ضبط انیمیشن هنگام مونتاژ یا دمونتاژ شدن طرح  سه ویژگی مم سالیدورک


یادگیری سالیدورک برای چه رشته هایی ضروریست ؟ 

نقشه کشی صنعتی
مهندسی صنایع
مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک
تولید قطعات خودرو 
ساخت و تولید مکانیک
مهندسی مکانیک گرایش جامدات
همینطور در کارخانه های تولید لوازم اتومبیل ، کشتی ، هواپیما ، این نرم افزار به شدت استفاده میشود. به طور کلی این نرم افزار جایگاه ویژه ای برای مدلسازی و طراحی در بین مهندسان سراسر دنیا دارد.

رشته های سالیدورک

رندرینگ در سالیدورک :

رندرینگ یکی دیگراز قابلیت های ویژه سالیدورکز هست. با استفاده ازاین قابلیت امکان گرفتن خروجی های تصویری با کیفیت بسیاربالا و نزدیک به واقعیت از مدل فراهم میشود. اعمال نورو نورپردازی ، بافت دادن به سوژه و سطوح های طراحی ، بازتاب بسیار دقیق و حرفه ای نور از سوژه و... از جمله تنظیمات رندرینگ در سالیدورک هست. solidworks visualize یک نرم افزار مستقل و ترکیب شده با نرم افزار مادر هست که وظیفه رندرینگ مدل را بر عهده دارد.
رندرینگ در سالیدورک

 ارزیابی مدل در سالیدورک : 
پس از ساخت اسمبلی سه بعدی ، امکان استفاده از ابزارهای ترسیم در سالیدورکز فراهم میشود. این ابزارهای قدرتمند به منظور ایجاد سریع و بسیار دقیق طرح های دوبعدی مدل ، بکار میروند. مهندسین میتوانند نماهای مورد نظر خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و یک نمایش ارتوگرافیک کامل را ایجاد و مشاهده کنند.
تولید به کمک کامپیوتر در سالیدورک : 

مهندسین پس از مدلسازی ، تحلیل و ارزیابی قطعه ، به آماده سازی فرایند تولید مشغول میشوند. که به کمک نرم افزار solidworks CAM  یک فایل با خروجی  G-CODE ایجاد میکنند. فایل جی کد حاوی اطلاعات مورد نیاز برای کار بسیاری از ماشین های CNC است. مهندسین پس از اصلاح صحیح پیکربندی جی کد G-CODZE اطلاعات آن را مستقیما به دستگاه cnc میدهند و قطعه فیزیکی آماده ساخت میشود.

قابلیت های اختصاصی solidworks : 

 پرینتر سه بعدی : ابزار مفید برای سریع تر ساختن نمونه اولیه محصول 
 قطعات انعطاف پذیر : ایجاد قطعه های منعطف برای مشاهده عملکرد آن در یک اسمبلی
 قطعات جوش خورده : شبیه سازی قطعات جوش خورده ، صفحه و واشر
 ورق فلزی : تبدیل یک قطعه جامد بصورت سه بعدی ، به ورق فلزی
طراحی قالب : طراحی قطعات قالب بندی شده و ابزار کاری مورد نیاز
اتوماسیون طراحی : تکرار تمام عملیات طراحی با یک کلیک متره برآورد : تخمین هزینه یک قطعه اسمبلی و محصول نهایی( در ورژن  نسخه ویژه )

سالید در چه مجموعه هایی استفاده میشود ؟

سالیدورکز یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار های طراحی به کمک کامپیوتر هست و 12 درصد از بازار نرم افزار های cad را در اختیار دارد. مهندسین از این نرم افزار در حوزه های( هوافضا ، تجهیزات نظامی ، خودروسازی ، حمل و نقل ، ماشین کاری ، ساخت تجهیزات سنگین ، طراحی قالب و ابزار ، محصولات مصرفی ، الکترونیک ، ورق کاری ، کارخانه های فرایندی ، تجهیزات نیروگاهی ، عمران ، تجهیزات پزشکی ، طراحی محصول ، خدمات مهندسی ) استفاده میکنند.

سسالیدورک در چه مجموعه هایی استفاده میشود
نصب سالیدورک :
این نرم  افزار را میتوانید از سایت سافت 98 دانلود کنید. البته باید اطلاعاتی برای نصب نرم افزار داشته باشید . مانند اینکه نسخه های 2021 و بالا تر این نرم افزار بر روی ویندوز 7 اجرا نمیشوند. اما میتوان بر روی ویندوز10 اجرا و استفاده کرد. همچنین ویندوز 8.1 نیزاز نسخه 2020 سالیدورک پشتیبانی نمیکند. اما میتوان نسخه 2020 سالیدورک را بر روی ویندوز 7 استفاده کرد. و همینطور توجه کنید که تا کنون هیچ نسخه ی سالید ورکزی  برای ویندوز 11 ارائه نشده است.
نصب سالیدورک
آموزش سالیدورک ( solidworks ) در تبریز : 

مجتمع فنی کلیک نو( آموزشگاه رتبه یک استان آذربایجان شرقی ) دوره های آموزشی سالیدروک را در دو ترم مقدماتی و تخصصی برگزار میکند. و سالانه ده ها کارآموز دوره دیده از این آموزشگاه با مدرک بین المللی که در پایان دوره کسب میکنند ، در بازار کار مشغول به کار ( با درآمد بالا ) میشوند. دوره آموزش سالید در تبریز زیر نظراساتید برجسته کشوری و بصورت حضوری برگزار میشود برای ثبت نام در کلاس های سالید و اطلاعات بیشتر راجع به دوره میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.
04133377474
آدرس : خیابان آزادی  نرسیده به زیر گذر مارالان از سمت آبرسان مجتمع فنی کلیک نو

نوشته شده در   دوشنبه 7 آذر 1401  ساعت  12   توسط   المیرا حاتمی