شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 11 نوامبر 781
اتوکد

آموزش اتوکد در تبریز :

در گذشته تنها راهی که یک طراح میتوانست ایده های خود را پیاده سازی کند و آنرا مشاهده کند، طراحی دستی نقشه ها بود که زمان بسیار زیادی می طلبید و خطاهابا تلرانس بسیار زیادی محاسبه میشد. 

باظهور کامپیوتر ها و نرم افزار های نقشه کشی ، پیاده سازی ایده ها برای طراحان بسیار آسان شده و زمان کوتاه تری از وقت طراح گرفته میشود همچنین محاسبه خطاها نیز بسیار پیشرفته شده و نقشه ها ایده ال تر طراحی میشوند.
نرم افزار اتوکد یکی از همان نرم افزار های نقشه کشی میباشد که در بین نرم افزار های نقشه کشی ، در دسته پیشرفته ترین ها قرار دارد. این نرم افزار جایگاه ویژه ای در بین طراحان و مهندسین دارد.
آموزش اتوکد در تبریز

اتوکد چیست ؟

اتوکد (AutoCAD)، یک نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر یا به اختصار (CAD) میباشد. نرم افزارهایCAD (Computer-Aided Design) با استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های پردازشی که کامپیوتر دارد، ترسیم، ویرایش، تحلیل و بهینه‌سازی طرح‌های مختلف را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهند.
 اتوکد به منظور ترسیم و ویرایش نقشه‌ها و طرح‌های دو بعدی و سه بعدی در حوزه‌های معماری، عمران، مکانیک و غیره استفاده میشود. کاربری آسان، سرعت بالای ترسیم و دقت فوق‌العاده از دلایل محبوبیت این نرم افزار در بین مهندسین و طراحان می باشد.

قابلیت های اتوکد:

امکان طراحی دو بعدی و سه بعدی، ویرایش سریع و آسان، ��قت بسیار بالا، عملکرد بهینه، کاربری گسترده، انعطاف‌پذیری، ابزارهای متعدد و یادگیری آسان را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های اتوکد بیان کرد. برخی دیگر از قابلیت‌های این نرم افزار عبارتند از:
مدل‌سازی سه بعدی
رندر گرفتن باکیفیت بالا و نزدیک به واقعیت
مدل‌سازی مبتنی بر اجسام توپر، سطح و مش
امکان به کارگیری طرح‌های بصری 
سازگار با فرمت‌های PDF و DNG 
امکان اسکن سه بعدی و ایجاد نقاط ابری
پیمایش سه بعدی
تنطیمات متنوع برای ایجاد المان‌های متنی
استخراج داده
پیوند داده‌های مختلف
اندازه‌گیری هوشمند و دقیق
طرح‌های متنوع
امکان تنظیم نمای متفاوت
محیط تعاملی
بلوک‌های دینامیک
بهره‌گیری از رابط گرافیکی و دستوری برای فعال کردن ابزارها
قابلیت سفارشی‌سازی
البته قابلیت های نرم افزار اتوکد به این موارد ختم نمیشود و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر نیز از قابلیت های این نرم افزار قدرتمند می باشد.

آموزش اتوکد در تبریز

در مجتمع فنی کلیک نو دوره های آموزشی اتوکد برگزار میشود. این دوره بسیار مناسب برای دانشجویان معماری و عمران نیز میباشد. در اتمام دوره اتوکد بعد از آزمون  بین المللی  فنی حرفه ای  کارآموزان موفق به اخذ مدرک بین المللی اتوکد میشوند. که یک رزومه بسیار خوب و مورد قبول برای پیدا کردن شغل مناسب می باشد.

نوشته شده در   دوشنبه 7 آذر 1401  ساعت  12   توسط   المیرا حاتمی