جمعه 7 ارديبهشت 1403 - 17 نوامبر 781
آموزش فنی و حرفه ای در تخصصی كردن مشاغل مختلف نقش مهمی دارد

احمد علیرضا بیگی اظهار كرد: برخی فرصت های شغلی موجود در بازار كار نیازمند تخصص هستند كه فراگیری آن می تواند به اشتغال مهارت آموز منجر شود و فنی و حرفه ای استان باید نقش فعالانه در این زمینه ایفا كند.

وی افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای نقش تعیین كننده ای در ایجاد فرصت های شغلی جدید به خصوص در سال تولید ملی دارد و باید با حركت به سمت تخصص گرایی، خود را متعهد به گام برداشتن در مسیر تحولات تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال بداند.

وی گفت: فراگیری مهارت و تخصص كافی می تواند اثرگذاری زیادی در اقتصاد جامعه و خانوار داشته باشد و این امكان باید بیش از پیش مورد توجه مردم و جوانان قرار گیرد.

علیرضابیگی عنوان كرد: اكنون مراكز آموزش فنی و حرفه ای توانسته اند با جذب مهارت آموزان از گروه های مختلف نقش تعیین كننده ای در آموزش مهارت های تخصصی در جامعه داشته باشد و این موضوع به گونه ای شده كه فارغ التحصیلان دانشگاهی كسری آموزشی خود را از این مراكز تكمیل می كنند.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز كرد: آموزش مهارت همانگونه كه زمینه اشتغال را ایجاد كرده و تولید را با شتاب بیشتری به جلو هدایت می كند، باری از دوش خانواده ها و جامعه برمی دارد كه اهمیت مهارت آموزی را دوچندان می كند.

وی اضافه كرد: باید جوانان را به سمت آموزش فنی و حرفه ای سوق دهیم و از این راه زمینه تحقق شعار سال را نیز فراهم كنیم.


نوشته شده در   سه شنبه 23 خرداد 1391  ساعت  01   توسط   المیرا حاتمی