جمعه 7 ارديبهشت 1403 - 17 نوامبر 781
آموزش انبارداری و انبار گردانی در تبریز

آموزش انبارداری و انبار گردانی در تبریز :

انبار و انبار داری یکی از وظایف بسیار مهم در هر شرکتی و کارخانه ای است. زیرا سرمایه بسیار بزرگی ازکارخانه ها و شرکت ها در انبار نگه داری میشود. موجودی کالا ها در انبار باید بصورت دقیق در اختیار باشد . و همینطور مکان کالا های مختلف در انبار باید در دسترس آسان و جای مشخصی باشد تا در مواقع لزوم خیلی سریع به آنها دسترسی پیدا کرد.

آموزش انبارداری در تبریز
البته انبارداری یک کار سخت و هزینه بری هست. و هر شرکتی تلاش میکند که این عملیات را به بهترین شکل انجام دهد که هم هزینه ها کاهش یابد و هم مدیریت مواد اولیه و خروجی کالاها و مواد مصرفی را بصورت دقیق در اختیار داشته باشد تا بازدهی آن مجموعه بیشتر باشد.
ANBARDARI DAR TABRIZ
برخی از اصطلاحات و کار هایی که در انبار و شغل انبار داری وجود دارد و هر شرکت و دفتری با آنها سر و کار دارند عبارتند از
موجودی کالا : تمام اجناسی که در انبار وجود دارد را موجودی کالا در انبار میگویند.
تک : ( همان برچسبی که برای نشان دادن نوع کالا به کار می رود )
کاردکس انبار : کارتی که ورود و خروج کالا ها ثبت میشود.
کارت موجودی انبار : این کارت بصورت مقوایی چاپ شده و در اختیار مسئولین انبار قرار داده میشود و اطلاعات وارده و صادره در آن درج می شود .
آموزش انبارداری در تبریز
کارت حساب انبار : کارت حسابداری نیز نامیده میشود . این کارت مانند کارت انبار هست با این تفاوت که قیمت کالا نیز کنار آن چاپ میشود.
کارت شناسایی کالا : کارت قفسه هم میگویند، کارتی که در کنار هر قفسه نصب میکنند. در این کارت محتویات کالا های موجود در آن قفسه درج میشود.
ابزار های اندازه گیری : ابزار هایی که برای اندازه گیری و شمارش کالا ها در انبار توسط انبارداران استفاده میشود. متر ، باسکول ، ترازو ، لیزر کد خوان (QR)و غیره
تجهیزات انبار داری
مواد اولیه : موادی که برای ساخت و تولید نیاز هست. برای مثال در کارخانه ای که قابلمه تولید میکند ، فلز و روکش و رنگ پلاستیک برای دستگیره و ... مواد اولیه حساب میشود.
کالا های نیمه ساخت : کالا های در حال ساخت و غیر تکمیل
کالا های ساخته شده : کالا های تولید شده و آماده فروش 
قفسه بندی : به چینش درست و مرتب کالا در انبار میگویند. قفسه بندی باعث کاهش زمان دسترسی به کالا میشود.
قفسه بندی اصولی انبار
کد گذاری کالا : کد گذاری کالا ها بصورت حروف یا اعداد روی قفسه کالا ها درج میشود.
انبار گردانی : به فرایند توزیع یا شمارش کالای موجودی در انبار ، بعد از پایان هر دوره مالی  انبارگردانی میگویند.
برگ درخواست جنس از انبار : برگی که برای تحویل جنس از انبار باید به انباردار تحویل داده شود.
حواله انبار : این برگه هنگام تحویل جنس به انبار توسط انبار دار پر میشود . که اطلاعات جنس و سفارش در آن درج شده و به مشتری داده میشود.
حد تجدید سفارش : بر اساس گزارشات و تاریخچه مصرف روزانه در انبار ، هر جنس حداقل و حداکثر را دارد. وقتی جنس به تعداد حداقلی خود برسد گزارش خرید به بخش امور مالی توسط انباردار داده میشود.
حد موجودی کالا : موجودی برخی از کالا ها در انبار نباید از مقداری خاص و تعیین شده کم تر شود. به این مقدار در هر جنس حد موجودی کالا گفته میشود.
حداکثر موجودی مواد : در هر انبار و شرکتی اجناسی وجود دارد که به دلایل مختلف مانند وجود تاریخ مصرف یا کمبود مکان برای نگه داری یا غیره میزانی وجود دارد که موجودی آن کالا یا جنس باید از آن حد بیشتر شود.
دوره گردش موجودی مواد : مدت زمانی که مواد خریداری شده در انبار نگهداری میشود تا زمانی که وارد چرخه تولید شود.
نرم افزار انبارداری
دفعات گردش موجودی مواد : هر ماده اولیه در انبار به دفعات خریداری میشود که به تعداد این دفعات خریداری دفعات گردش موجودی مواد گفته میشود.
کسری و اضافات انبار : گاهی ممکن هست در انبار موجودی کالایی که ثبت شده از موجودی واقعی در انبار اضافه یا کمتر باشد. اگر کمتر ثبت شده باشد کسری انبار میگویند . اما اگر اضافی ثبت شده باشد اضافات انبار میگویند.
فرم انبار داری : در برخی از انبار ها فرم هایی وجود دارد که برای ثبت برخی از اطلاعات بکار میرود . به آن فرم ها فرم انبارداری میگویند.
فرم حواله ها : شامل چهار فرم حواله انبار ، حواله جابجایی بین انبار ، حواله برگشت از خرید و حواله امانی هست.
فرم رسید ها : فرم رسید ها شامل شش فرم رسید انبار موقت ، انبار دائم ، جابجایی بین انبار ، رسید برگشت ، رسید امانی ، و رسید مصرف مستقیم هست.
رسید کالا :  وقتی جنس به انبار میاید ، اسکن و بازرسی میشود ، و بعد سند رسید برای کالا درج میشود و در نهایت وارد انبار میشود.
آموزش انبارگردانی و انبارداری درت بریز
پالت : پالت ها اغلب از جنس چوب هستند و سطحی صاف دارند. جابجایی وسایل سنگین توسط پالت ها بسیار آسان هست. پالت ها خیلی راحت با انواع لفتراک ها ، جک ها قابل جابجایی هستند.
در مجتمع فنی کلیک نو دوره های انبار داری و انبارگردانی برگزار میشود. سالانه بسیاری از شرکت ها انبارداران خود را معرفی میکنند و یا خارج از شرکت ها برخی  شخصا برای آموزش انباری داری و دریافت مدرک بین المللی انباری داری به آموزش انبارداری اقدام میکنند و بعد از دوره آموزشی با اخذمدرک بین المللی ، فورا استخدام میشوند. این مهارت در نرم افزار های حسابداری ( هلو و سپیدار و ... ) آموزش داده میشود.

برای ثبت نام در دوره انبارداری و انبار گردانی در تبریز با شماره زیر تماس بگیرید.
04133377474
یا به صورت حضوری به آدرس مجتمع فنی کلیک نو مراجعه نمایید.
تبریز-خیابان آزادی-نرسیده به زیر گذر مارالان ( از سمت آبرسان )




نوشته شده در   دوشنبه 23 آبان 1401  ساعت  04   توسط   المیرا حاتمی